Leczenie kanałowe

Mikroskop zabiegowy 1Jednym z powikłań do których dochodzi w wyniku nieleczonej próchnicy zębów jest zapalenie miazgi lub choroby zapalne tkanek okołowierzchołkowych. W takich sytuacjach standardowe leczenie zachowawcze zęba jest niewystarczające i należy wdrożyć leczenie kanałowe zęba. Leczenie to polega na dokładnym oczyszczeniu kanałów a następnie ich wypełnieniu i w dalszej kolejności odbudowie zęba.

W przypadku niewielkiego zniszczenia korony zęba może być to odbudowa kompozytowa, jednak jeżeli znaczna ilość tkanek zęba uległa zniszczeniu istnieje konieczność odbudowy protetycznej, która polega na wykonaniu specjalnego wkładu koronowo- korzeniowego a także korony protetycznej.

Leczenie endodontyczne powinno być przeprowadzone z jak największą dokładnością dlatego w naszym gabinecie chętnie sięgamy po najnowsze technologie ułatwiające i podnoszące standard naszego leczenia. Należą do nich między innymi mikroskop zabiegowy, endometr, slużący do kontroli długości opracowywanych kanałów, ultradźwięki w celu dezynfekcji kanałów oraz stomatologiczny laser diodowy. Dla zapewnienia jak największego komfortu naszym pacjentom podczas leczenia endodontycznego stosujemy endo aspirator smart system. Specjalizujemy się w leczeniu kanałowym pod mikroskopem nawet tych najtrudniejszych przypadków.

Niestety niekiedy samo leczenie endodontyczne może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, dlatego naszym pacjentom proponujemy w takich przypadkach zabiegi z zakresu mikrochirurgii endodotycznej, takie jak zabieg resekcji wierzchołka korzenia.

Mimo iż wyzjameny zasadę, że o każdy ząb pacjenta należy walczyć niestety w skrajnych przypadkach może dojść do konieczności ekstrakcji zęba. Po utracie zęba przychodzimy jednak naszym pacjentom z pomocą oferując różne rozwiązania od odbudowy protetycznej opartej na własnych zębach czyli moście protetycznym aż po implanty zębowe.